Monday, January 23, 2012

SuperWoman ;)

Posted by irnasofia at 3:33 PM
Mummy ;)

Assalamualaikum peeps ;)

*marathon post. cuti mcm neh je ada masa nk blogging. yeeeeehhhhaaaa!


11th January 1958

Ini mak kite. Dia mak kite tau. Dia jugak mak abang kite, kakak kite, adik- adik kite jugak. kita sayang dia tau. Mak kite namanya Ruyita Hassan. Sebenarnya nama mak kita Ruzita, tapi orang yg buat  ic tu buat salah, dia salah tulis jadi Ruyita jahat betullah kan? Umur mak kite 54 tahun. Mak kite cakap dia masih muda, tapi kite tak caye. Mak kite kerjanya jaga ayah kite. Sebab tu ayah kite sayang sangat kat mak kite. Mak kita suka masak tau. bila dia masak, kite suka sangat. Ayah kite pun sama. Ayah kite suka sangat kalau mak kite masak sup ekor dan nasi kerabu. Ayah kite kalau makan, mesti kena ada ayah kite tau. Mak kite pun selalu temankan ayah kite makan. Kadang kadang kite pun sibuk jugak nak makan sekali. Selalunya mak kite layan je kite. Kite suka sangat kalau mak kite suap kite. Sebabnya kite malas nak basuh tangan. Mak kita jugak pandai masak macam macam. Kite suka sangat mak kite masak kari kat kite. Kalau mak kite masak kari, kite akan makan sampai berpinggan-pinggan. sedappp. Mak kite jugak ajar kite masak. Sebab mak kite cakap, orang pompuan macam kite kena pandai masak. Sebab tu kakak kite pandai masak jugak. Abang kite pun pandai masak tau.

Mak kite jugak suka menjahit tau. Mak kite ajar kite menjahit jugak. Sebab mak kite, kite dah pandai menjahit. Kite seronok sangat. Kalau raye, mak kite lah yang paling sibuk, sebab mak kite jahit baju kitorg.  Mak kite suka jugak tengok TV. Malam malam, mak kite layan drama Korea kat SBS. Kite stress kadang kadang, sebab drama mak kite clash dengan show kite nak tengok. Tapi takpelah, sebab kite kan budak baik, kite pergilah tgk TV kat bilik kite.

Kite sayang mak kite tau. Dia selalu nasihatkan kite. Mak kite jugak selalu dengar je ape yang kite nak cite. Dia lagi suke kalau kite cite kat dia. Walaupun mak kite selalu cepat gelabah, tak macam ayah kite, kite sayag mak kite jugak.

Mak kite dah 54. dulu masa mak kite umur 35 lah mak kite lahirkan kite. dah lama kan. kite pun dah besar dah. terima ye mak :)

Kite harap mak kite;

sihat sentiasa.
panjang umur.
murah rezeki.

Happy birthday Mak. :)

*kite kite. aihh. ape nehh. manja la tu. erkkk. no komen. 

0 comments:

 

rain drops. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review