Sunday, January 1, 2012

New Year. New Resolutions?

Posted by irnasofia at 12:36 AM
Assalamualaikum peeps :)

Happy 2012. Bye bye 2011.

New year new resolutions.:) quoted well, i guess :P

tahun baru datang lagi! cepat sungguh masa berlalu, tak sempat sempat nak kejar. masa yang cepat berlalu bermaksud banyak perkara yang jugak sudah berlalu. too much tears for 2011, i think. tapi yang penting saya masih mampu untuk tersenyum :)

susah betul nak lupakan perkara perkara yang terjadi dalam 2011, banyyak pahit dan getirnya. yang pasti ianya sudah berlalu dan jika diberikan lagi peluang, saya dah taknak menghadapinya lagi. lagipun, past is a past dah and tak akan jadi present lagi. so resolusi untuk 2012 saya ialah ;

Pertama;

Nak jadi budak baik.

betul. saya nak jadi budak baik. banyak sangat dah kenakalan saya tahun ni. cukup cukuplah tu. tapi, nakal kadang kadang tu penting. takpe2, slow slow babe. saya nak jadi baik lahiriah! tu yyang terpenting. Nak jadi hamba Allah yang terbaik. Stoking, inner, handsocks. :)

Kedua:


Nak belajar jimat cermat.

bhahaha. ni yang paling takboleh blah. jimat cermat. tu la perkataan yyang paling jauh dalam kamus hidup dari dulu lagi. tapi, nak jugak belajar jimat neh. sebab i think i spent too much on ridiculous things. kadang2 pemadam yang 6 ketul yang warna warni kat Popular pun irna still nak beli sedangkan i know that i won't use that kind of eraser. pemadam tu harap je wangi dan berwarna warni tapi hampeh. keras dan tak bermanfaat. last2 buang. so, irna nak jadi PEN-jimat cermat yang berdedikasi.hehehe.

Ketiga;

Nak jadi sedikit rajin dari dulu.

kenapa sedikit? sebab irna dah rajin sikit tapi nak rajin lebih sikit dari dulu. ok fine, terperasan. takdelah, nak rajin takbooleh drastik, nanti otot dan otak terkejut.hihiihi. alasaaannn!

Keempat:

Nak jadi brilliant!

tahun ni dalam sem 3 nanti barulah dapat jumpa ngan Mr. Exam so nak dapat RATA.merata rata. terima kasih :)

Kelima:

4 buku 1 bulan.

biarpun dah lama niat neh dah sempurna dilaksanakan, tapi nak kekalkan pencapaian. kalau bekesempatan nak beli dan baca lebih dari itu. susah nak beli buku sejak menjadi pemaustatin kat terengganu ni.

Keenam:

Nak jadi baik ngan adik-adik.

hehehe. terutamanya mariam. memandangkan dah kembali sebilik dengannya sejak keadaan kritikal dulu, sekarang dah kembali bersama! hahaha. mariam, i <3 you! yucks. geli geli.

dah jadi tutor berbayar sekarang neh, so kenalah baik dengan adek2. amin, echah. siappp laaaaaa!

Ketujuh kelapan kesembilan dan seterusnya. Dalam hati. :)


Lain rasanya tengok firework kat pasir gudang. sungguh tak seronok =.=''







2 comments:

Unknown said...

syg, semoga tcapai smua resolusi tuu.hee. kelik dh ko mktb?

irnasofia said...

dahhh mira.
seronok balik lewat dr org tuuu.hahaha

 

rain drops. Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review